Jessie in Ghana

Abuakwa-Manhyia is de plaats van mijn stageschool
Deze plaats is gelegen in de stad Kumasi
Kumasi is gelegen in het zuid-westen van Ghana


Op deze site ga ik vanuit Ghana jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden van waar ik daar allemaal mee bezig ben.

Ghana - Kumasi

Ghana - Kumasi

Jessie Rosiers

Londerzeel, Vlaams-Brabant, Belgium
Ik ben 21 jaar en zit in mijn 3e jaar leerkracht lager onderwijs aan de Ehsal Hogeschool in Brussel (nu HUB).

zondag 3 februari 2008

Weekendje

Hey iedereen

Dit weekend houden we het rustig. We zitten nu met de vrijwilligers op de compound en houden ons bezig met de ervaringen uitwisselen, internetten, lezen, lekker niets doen, ...
Volgend weekend gaan we onze eerste uitstap doen; de bestemming wordt Lake Bosumtwi.
Onze eerste week lesgeven is snel voorbij gegaan. We zijn hele dagen bezig en misschien daarom dat de tijd hier vliegt. Onze dagen zien er zowat als volgt uit: 6 uur - opstaan, douchen en ontbijten. 7u30 - toekomen op school, lessen overlopen met mentor, huiswerk verbeteren. 8u30 - starten met lesgeven. 12u normaal gezien gedaan, maar er is nog altijd wel iets te doen: oefeningen verbeteren, huiswerk inschrijven, verjaardagsgeschenkjes uitdelen, schoolfotograaf, ... Deze week zijn we (Joke en ik, we werken parallel) altijd rond 13u30 begonnen met lessen voorbereiden. Tussen 16u30 en 17u- thuiskomen van school, eten, douchen, materiaal maken, reflecties schrijven, dagboek bijhouden, de kinderen soms helpen met hun huiswerk en dan rond 21 uur is het bedtijd.

We proberen er wel voor te zorgen dat weekend vrij blijft. We zijn niet gekomen om alleen de school en onze kamer te zien. Het weekend is dus bedoelt voor het doormailen van verslagen, mails lezen, contact houden met het thuisfront, de was doen (niet onbelangrijk) en dus af en toe zoals volgend weekend een uitstapje doen. Niemand gaat het ons kwalijk nemen, denk ik.

Hopelijk gaat met jullie daar alles goed. Stuur maar nieuws enzo door, dat is leuk om te weten. Naar het schijnt is het wat moeilijk om reacties achter te laten op mijn blog, dat is spijtig want ik vind het leuk om reacties van jullie te lezen.

Vele warme groetjes
Jessie
xXx

P.S.: Ronald gaat mijn foto's via Nancy opmijn site proberen te zetten, want mij lukt het helemaal niet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Jessie,

Het is daar precies de moeite. Ik ben echt jaloers want zo'n avontuur kan niet iedereen meemaken. Ik wens je ginder nog heel veel plezier en tot tot hé!

greetz Roel

Anoniem zei

ey jesske ,
amaai zeg 6 uur opstaan das ook gene zever :)
dus in da geval neem k u da weekendje vrij ni kwalijk :)hihi
ik en de mie zen net weste skien :) twas leuk zenne en grappig en vooral memorabele valle gedaan :) hihi , we ebbe ons gelukkig ni pij gedaan :) t bleef dus grappig !
vrijdag gaan we nog is naar asse :) jammer da ge der ni bij kunt zijn !
in ieder geval amuseert u en geniet er nog goe van eh :)
xxx
nathalie
en ge ebt ge groetjes van karel :)
xxx