Jessie in Ghana

Abuakwa-Manhyia is de plaats van mijn stageschool
Deze plaats is gelegen in de stad Kumasi
Kumasi is gelegen in het zuid-westen van Ghana


Op deze site ga ik vanuit Ghana jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden van waar ik daar allemaal mee bezig ben.

Ghana - Kumasi

Ghana - Kumasi

Jessie Rosiers

Londerzeel, Vlaams-Brabant, Belgium
Ik ben 21 jaar en zit in mijn 3e jaar leerkracht lager onderwijs aan de Ehsal Hogeschool in Brussel (nu HUB).

zondag 17 februari 2008

Evaluatie

Hey allemaal

Mijn derde week lesgeven zit erop. Nog 5 te gaan. Ik zie het heel goed zitten. Gisteren is er een evaluatie geweest op school en die was echt super-positief. Ik mag hier nu al niet meer weg.
Het lesgeven valt echt super goed mee nu. De kinderen begrijpen me en het is leuk dat ze goed beginnen mee te werken. Ik hoop dat ik met hen echt nog vanalles kan uitproberen. Volgens mij kunnen ze echt nog wel wat nieuws aan. En ze zijn gemotiveerd.
Ook met mijn mentor loopt de samenwerking vlot. Hij wil best wel veel dingen aannemen en wil ook zijn stijl van lesgeven wat aanpassen. Hij begrijpt ook echt waarom ik de lessen abstact maak en hij ziet in dat het dus ook anders kan dan gewoon teksten op het bord schrijven en aframmelen. Als ik hem vraag of hij weet waarom ik dat zo doe, weet hij echt wel dat het beter is voor de kinderen om dingen in te zien.

Hopelijk komen onze boeken snel toe, zodat we die meteen in de bibliotheek kunnen zetten en beginnen met ze te gebruiken in de lessen. Volgende week gaan we nog een week rond het thema familie werken en nadien gaan we hopelijk aan onze Ghanese en Belgische koffers beginnen.

Hopelijk komt Joke morgen terug, zodat het ook voor haar wat leuker wordt. Ik kan echt begrijpen dat 2 weken in bed liggen geen lachertje is.
Ik hoop dat ik gespaard blijf van ziektes.

Ik voel me hier hoe langer hoe beter. Twee weken geleden was er even een zwakker momentje. Aan thuis denken, routine komt erin, het groepswerk liep de eerste keer niet, ...
Maar nu is alles in zijn plooi gevallen. Ik ben hier echt gelukkig, ik voel me goed, de mensen accepteren mij, ik zal het hier nog missen. ;-)

Volgend weekend gaan we ons aan een tweede uitstap wagen. Maartje, de Nederlandse vrijwilligster die samen met ons toegekomen is, zal vroeger naar huis gaan. Daarom willen we graag met haar nog iets leuk doen voor ze vertrekt. We gaan naar cape coast en vertrekken donderdagnamiddag. Op zondagnamiddag komen we dan terug. Het verslagje stuur ik jullie zeker door.

Hou jullie goed daar.
Tot binnenkort.
Jessie

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Jessie we zijn blij te horen dat alles goed is met u ,hier in lond.is het met iedereen okmoeke en veva komen hier juist binnen en doen een hele dikke goeiedag en dikke kussen meterke doe zo verder en tot de volgende keer

Anoniem zei

ey jesske ,
ik ben echt blij dat het daar goed gaat met u :)
voor de rest ier niets spannends... wel goe nieuws... onze fameuze cocktail td is uitgestels tot na de paasvakantie ! wa wil zegge ... da ge der ni gespaard van zult blijve :)
xxx nathalie

Anoniem zei

hey Jessie,

blij om te horen dat alles daar
goed gaat =) ik wens je nog veel succes en amuseer je nog super goe =)
groetjes Nele

Anoniem zei

elabakes!
juist om je even te laten weten dat we nog altijd aan je denken!
Hou je goed daar!
Hier alles zijn normale ehsal-gangetje :-)

zoen

tot gauw

Barbra

Anoniem zei

jeske,fijn te lezen dat alles in orde is!Vava was tevreden met zijn verjaardagskaart en moeten je de beste groetjes doen,hoor!Vrijdag is ons mama gaan wandelen.Moeten ook de groetjes doen van Magda en Stefaan.Mama heeft dinsdag spruitjes in de oven klaargemaakt,een recept van u hé.Voor de rest alles ok met ons en de familie.Dikke kusjes van mama-papa en jurgen!!!Daaaag.

Anoniem zei

jessie,heel erg bedankt voor het kaartje,de groetjes zijn al doorgegeven,alles loopt hier zijn normale gangetje,ik lees op een reactie dat je goed spruitjes kan klaarmaken,nonk.ALEX kan goede stoofkarbonades maken,maar hij mag ze niet laten aanbranden,met het gevolg de vuilbak in,Ian zegt ons JESSIE is bij de bruintjes,zo meterke doe het nog goed en tot de volgende.

Anoniem zei

awel nu hebben ze u toch ook gevloerd hoor ik 'k laat vlug een mailtje achter zodra ge een beetje op krachten bent en aan het internet geraakt om te laten weten dat we je veel beterschap wensen
ben ook blij te horen dat ze jullie op handen dragen dat ge het daar nog zult missen kan ik best begrijpen misschien is het een hint opdat wij ook nog beter ons best mogen doen maar 'k was toch blij te horen dat ge nog niets voor 't zondags gevonden hebt zenne :-)
toch veel sterkte opdat ge nog met volle teugen mag genieten
Stefaan & Magda Dieter & Silke en zeker ook ons oma Marieke en opa Louiske

Anoniem zei

Hee Nancy en Jessie!
(Ik zet even hetzelfde berichtje op jullie site :p)
Nancy, wat een mooie foto's heb je weer op de site gezet! Leuk om mezelf ook nog even terug te zien haha! Ik heb nog geen tijd gehad om jullie nieuwe verslagen te lezen, maar dat ga ik dit weekend zeker nog doen.. Ik ben dinsdagochtend veilig thuis gekomen; super om Rik en de rest weer te zien, maar van de andere kant kreeg ik in het vliegtuig al spijt van mijn keuze.. Mja, dat had ik van te voren al verwacht en het was mijn eigen keuze dus.. Ben nu druk aan het solliciteren, maar het wil nog niet echt lukken..
Ik zal jullie site in de gaten houden en houden we in april een Ghana-reunie?? Heel veel plezier nog daar, geniet ervan!
En oh ja, ook al was ik super moe. van slapen is niet veel gekomen toen ik weer de eerste keer met Rik in bed lag :p! Bereid jullie maar alvast voor op een paar spannende uurtjes haha!
Liefs Maartje