Jessie in Ghana

Abuakwa-Manhyia is de plaats van mijn stageschool
Deze plaats is gelegen in de stad Kumasi
Kumasi is gelegen in het zuid-westen van Ghana


Op deze site ga ik vanuit Ghana jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden van waar ik daar allemaal mee bezig ben.

Ghana - Kumasi

Ghana - Kumasi

Jessie Rosiers

Londerzeel, Vlaams-Brabant, Belgium
Ik ben 21 jaar en zit in mijn 3e jaar leerkracht lager onderwijs aan de Ehsal Hogeschool in Brussel (nu HUB).

vrijdag 25 januari 2008

Gastgezin

Hey iedereen

het zal vanaf nu waarschijnlijk wat langer duren voor ik een bericht kan plaatsen op mijn blog. Het internet werkt hier echt heel traag [op z n Afrikaans, dus] en we hebben na schooltijd geen tijd op rustig naar het internet-cafe te gaan. We moeten vanaf nu lessen voorbereiden en voor je het weet is het hier donker en dan kom ik niet alleen buiten. ;-] Als ik in het weekend op de compound van de organisatie ben kan ik hopelijk dan iets achter laten. Jullie kunnen ook altijd een kijkje nemen op de sites van Joke en Nancy, soms kunnen zij sneller informatie of foto`s plaatsen. Kijk bij links.

Ik ben sinds gisterenavond in een gastgezin. Het is een hele lieve familie en er lopen veel kinderen rond op hun eigendom. Nu leef ik tussen de Ghanese mensen en dat bevalt me wel. In de school zat ik meestal alleen en dan leer ik de bevolking niet kennen. Nu moet ik tien minuutjes met de trotro van Tanoso naar Abuakwa, maar dat is nog leuk.

Deze week hebben we geobserveerd in de Abraham Lincoln International School. Daar zijn we nu bekend als Madame Joke en Madame Jessie. De kinderen zijn zo lief, ze lopen in trossen achter ons aan. Grappig om te zien, hoor. De kleutertjes roepen constant `bruni` wat blanke betekend in hun lokale taal.
Vanaf maandag gaan we echt aan de slag, ik zal dan lesgeven in 3b. Ik zal Frans, Engels, wiskunde, natural science en computerles geven.
Verder hebben we kennis gemaakt met de andere leerkrachten en zij kunnen ook altijd onze hulp inroepen i.v.m. materialen, werkvormen en dergelijke.
Vandaag hebben we zelfs al de leerkrachtenraad mogen bijwonen, want ze zeiden dat we bij het team horen. Verder zullen we na enkele weken de bibliotheek uitbreiden en verschillende werkvormen aanbieden. En natuurlijk zal er ook voldoende tijd worden besteed aan het uitwerken van onze koffers. Spannend allemaal.

En dan nog een leuk bericht: morgen gaan we live een voetbalmatch van de Africa-cup bekijken hier in Kumasi. Dus goed kijken in Belgie, misschien komen ze in beeld. We reflecteren hier haast. ;-] Pa, ik voel nu al dat je jaloers bent. En niet alleen jij... hihi

Ik hoop dat ik jullie snel wat meer van mijn avonturen kan vertellen.

Vele lieve groetjes en bedankt voor de leuke reacties.
Madame Djeesie [zo spreken ze mijn naam hier ongeveer uit]

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Jessieke,

ik lees da alles goed gaat met u en daar ben ik zeker en vast blij om!
Jammer genoeg is de keerzijde van de medaille dat ik u tot in april moet missen bij den bakker :-)

Geniet er van!

Groetjes,
Tim