Jessie in Ghana

Abuakwa-Manhyia is de plaats van mijn stageschool
Deze plaats is gelegen in de stad Kumasi
Kumasi is gelegen in het zuid-westen van Ghana


Op deze site ga ik vanuit Ghana jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden van waar ik daar allemaal mee bezig ben.

Ghana - Kumasi

Ghana - Kumasi

Jessie Rosiers

Londerzeel, Vlaams-Brabant, Belgium
Ik ben 21 jaar en zit in mijn 3e jaar leerkracht lager onderwijs aan de Ehsal Hogeschool in Brussel (nu HUB).

donderdag 17 januari 2008

Goed aangekomen

Hey iedereen

Mijn eerste berichtje vanuit het warme Ghana is een feit. Wij zijn hier goed aangekomen op dinsdagavond. Yao (van de organisatie) en Maartje (een andere vrijwilligster die ook dinsdag toegekomen is) stonden ons op te wachten aan de luchthaven. We hebben wel wat pech gehad; vertraging van Brussel naar Londen door de stevige wind, gsm van Joke werd uit de handbagage gestolen, onze bagage bleef achter waarschijnlijk door de vertraging van Brussel naar Londen.
Gisteren hebben we ongeveer 7uur gereden van Accra naar Kumasi. Dit is vrij lang en dat kwam door de vele files. Maar ondertussen hebben we toch al een zicht gekregen op de verschillen in Ghana.
We zijn momenteel op de compound van GoodWorkGhana. We hebben met onze vieren (Nancy, Joke, Maartje en ik) een kamer waar we gedurende de introductieweek zullen verblijven en ook in het weekend kunnen we hier logeren. We gaan in deze introductieweek het legermuseum bezoeken, djembee-les volgen, Ghanees leren koken, enkele woorden Twi leren, de school en onze verblijfplaats bezoeken en nog veel meer.
Het weer is hier schitterend en ’s nachts valt de warmte echt nog wel mee.
Marlieke en Yao van de organisatie zijn heel leuke mensen, we mogen bij hen eten tijdens de introductieweek. ’t Is hier best gezellig!

Als ik meer verhalen heb, laat ik het zo snel mogelijk weten!
Groetjes
Jessie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Begin van een fantastische avontuur...
Ik wens je heel veel plezier toe...ik kom zeker regelmatig eens piepen naar wat je te vertellen hebt!!

Kus, Heidi

Anoniem zei

Hey Jessie,

Leuk om te horen dat alles goed met je gaat. Veel plezier daar in het verre Ghana. Geniet ervan! Laat regelmatig iets van je horen, ik volg je op de voet.

Kusjes, Debs!